Live Update Dengan BlackBerry Anda!


Aku tahu yang ramai tentu dah tahu macam mana nak update secara live. Nama blog ni pun blackbinder.net, so focus utama aku create blog ni adalah untuk simpanan maklumat bagi rujukan di masa akan datang.

First and foremost, sila klik Settings di dashboard blogger.com anda.

Kemudian, klik pada tab Email & Mobile.

Pada Posting Options, sila masukkan ke ruangan kosong di Email Posting Address tu kata laluan yang ingin anda gunakan. Terpulang pada anda untuk memilih apa juga perkataan sebab aku tak kesah sangat pon. Aku dah ada aku punya sendiri.

Lepas tu, sila klik Save Settings dan tunggu sampai ianya sudah diproses.

Selesai satu perkara. Yang seterusnya, sila beralih ke BlackBerry anda.

Klik pada Messages, kemudian klik pada butang BlackBerry sehingga muncul menu penuh. Pilih Compose Email dan anda masukkan alamat yang telah anda tetapkan di dashboard sebentar tadi. e.g : tauketaugeh.sangatkaya@blogger.com

anda tulis sampai penat dan bosan. Kalau nak letak gambar, sila attachkan sekali gambar tu waktu mengarang email live entri anda tu. Lepas tu, anda klik send sahaja. Terus entri anda tu akan dipublish di blog anda.

Selamat mencuba! Take care all. Back to work now. :)

No comments:

The Popular Entry