Status Tanah Pertanian

Assalamualaikum uols..

I want to share a bit about Lesen Menduduki Sementara (L.M.S) atau lebih dikenali dengan Temporary Ownership License (T.O.L).

Sewaktu aku pergi ke Pejabat Tanah Daerah tempoh hari, tak ada pula dorang kata yang tanah T.O.L ni dibekukan. Bila aku post status dalam Facebook, abang member aku cakap permohonan untuk tanah T.O.L dibekukan sehingga diberitahu kelak.


Musykil aku, kenapa orang di Pejabat Tanah Daerah tak ada bagitahu aku berkenaan hal tersebut kat aku. Anyway, tanah yang aku mintak tu sebenarnya di bawah seliaan JKKK. Tak pasti bila boleh diluluskan permohonan aku tu. Kena tunggu Pengerusi JKKK untuk luluskan permohonan aku tu.

Apa-apa pun, I have to stay calm and cool. Harus mengharungi semua ni dan menganggap semua ini sebagai satu cabaran dan dugaan dalam hidup. ;)

No comments:

The Popular Entry