Contest Arapaima Gigas


Terbeliak aku tengok ikan sebesar ni. Ada orang makan ke? Macam mana rasanya? Kebiasaannya, ikan yang besar ni tak sedap isinya. Wallahua'lam.. Aku tak pernah dan tak suka makan ikan yang besar-besar ni.

Ikan kecil pun aku jarang makan, inikan pula ikan yang sangat besar semacam ini. Hilang akal gamaknya nak makan ikan sebesar ni. Agak-agaklah kan, berapa berat ikan Arapaima Gigas ni? Aku biasa dengar cerita sahaja tentang ikan ni. Tak pernah tengok secara live! lagi.

Dengar cerita, spesis ni terdapat di Tasik Kenyir, Hulu Terengganu. Kalau ada pengalaman terserempak dengan ikan ni atau tengok ikan ni secara live! in person, boleh kongsikan pengalaman tu tak? Aku akan bagi hadiah misteri jika cerita tu best.

Berminat nak sertai ke contest yang tak berapa best aku ni? Syaratnya mudah sahaja. Berumur 18 tahun ke atas dan mestilah warganegara Malaysia.

Langkah yang harus anda lakukan:-
1. Tulis dan kongsikan gambar (jika ada) ikan Arapaima Gigas ni dalam entri anda.
2. Tajuk entri haruslah ada perkataan "Arapaima Gigas".
3. Tinggalkan permalink anda di ruangan komen.

Hadiah:-
1. 1 x Hadiah Pertama (Misteri)
2. 2 x Hadiah Saguhati RM10

4 comments:

Meya Dollika said...

sori ye saya takde pengalaman lagi dengan ikan ni . :)

Nashrul Sabri said...

ada saya kisah??

Aleen Aiden said...

mak aih besornye!ngeri ouh besor sangat nih.hu3

Nashrul Sabri said...

tahu takpe..ada pengalaman??ceritakan.. :)

The Popular Entry