Esok masih kerja

Assalamualaikum...

Baru sahaja sebentar tadi, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja telah mengumumkan jatuhnya HARI RAYA AIDILFITRI pada tanggal 10 September 2010 bersamaan dengan hari Jumaat.

Esok hari terakhir umat Islam di Malaysia berpuasa. Lusa kita akan menyambut hari kemenangan. Walaubagaimanapun, esok aku masih lagi bekerja dan akan mula bercuti pada hari Jumaat. Masih banyak lagi persediaan yang perlu aku lakukan di rumah. Entah sempat aku bereskan atau pun tidak.

Bersyukur aku ke hadrat Ilahi kerana masih lagi memberi aku kesempatan untuk meraikan Aidilfitri kali ini bersama keluarga yang tercinta. Aku harap Aidilfitri kali ini lebih ceria dari tahun tahun sebelumnya.

Apa pun, dikesempatan ini aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada seluruh umat Islam di Malaysia dan juga seluruh dunia. Aku menyusun sepuluh jari memohon maaf jika ada terkasar bahasa terhadap anda semua.

Semoga Hari Raya Aidilfitri anda tahun ini juga lebih bermakna dari tahun tahun sebelumnya dan kepada mereka yang sedang memandu untuk pulang ke kampung masing-masing, pandulah dengan berhati-hati. Orang yang tersayang sedang menantikan kepulangan anda dengan keceriaan bukan dengan tangisan. Amin...

Nota penulis : Blog ini juga akan bercuti. Jadi, jumpa anda semua selepas hari raya nanti.

No comments:

The Popular Entry