Selamat menyambut bulan Ramadhan

Kepada semua muslimin dan muslimah yang dirahmati Allah sekalian, dikesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat berpuasa. Semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Segala amalan kita mudah-mudahan diterima Allahu Ta'ala.


Kepada muslimin, jangan tinggal puasa walau sehari tanpa keuzuran syarie. Walaupun anda bermusafir, aku harap anda dapat maintain puasa tu. Zaman dulu musafir naik unta, berjalan tengah padang pasir yang panas terik. Zaman sekarang dah semakin moden. Perjalanan 400 kilometer pun hanya mengambil masa 3 hingga 4 jam dan yang paling pasti, menaiki kenderaan yang selesa.

Muslimah pula, tak dapat nak buat apa dah. Kepada yang dapat berpuasa penuh tu, syukur ke hadrat Ilahi kerana diberi peluang untuk puasa penuh. Kepada yang tidak dapat berpuasa selama 30 hari, cepat-cepat ganti puasa nanti ya! Seeloknya berpuasa enam di bulan Syawal nanti.

Moga-moga tahun ni kita semua mendapat barokah daripada Allah S.W.T, insyaAllah..

OK semua, selamat berpuasa sekali lagi aku ucapkan. Salam Ramadhan kepada seluruh umat Islam di Malaysia dan juga diserata pelusuk dunia.

P/S: Jangan lupa untuk menggandakan amalan di 10 malam terakhir bagi mencari malam Lailatul Qadr.

Assalamu'alaikum W.B.T.

Daripada
Mat Kadiaq

Pesanan penaja : Anda kehabisan kredit di tengah malam? Di sini ada penyelesaiannya.

1 comment:

Unknown said...

Selamat berpuasa dan menjalani Ibadah di bulan Ramadhan

The Popular Entry