Dari 96 ke 144 manhours

Hari ni aku dapat tarik nafas lega selepas 144 manhours menyiapkan pagar dan modifikasi paip flow meter di atas supply boat JHW Sapphire milik JHW Reels Sdn. Bhd.

144 manhours adalah bersamaan dengan 6 hari. Aku jangkakan masa yang diambil untuk kerja-kerja membina pagar adalah 96 manhours atau 4 hari. Selepas itu, aku terima arahan daripada Vessel Master untuk membuat kerja-kerja modifikasi terhadap paip diesel untuk pemasangan flow meter.

6 orang manpower lagi terpaksa dikerah memandangkan kerja-kerja tersebut harus siap di dalam masa 48 manhours. 24 manhours telah aku habiskan untuk membeli paip dan fittings bagi kerja-kerja tersebut. 24 manhours lagi telah dimanfaatkan sebaik mungkin oleh manpower aku.

Meskipun berlaku beberapa kesilapan kecil, kerja masih lagi on track dan dapat disiapkan sepenuhnya tepat pukul 1900 hours. Alhamdulillah..

Insya'Allah JHW Sapphire akan longside semula pada minggu hadapan untuk kerja modifikasi paip diesel bagi genset ke-2 dan ke-3. Mudah-mudahan rezeki ini senantiasa datang agar dapat aku menyempurnakan hajat aku untuk mengakhiri zaman bujang aku tak lama lagi.

P/s: Gambar-gambar akan dimuat-naik kemudian. Penat masih belum hilang lagi.

No comments:

The Popular Entry