Panggilan Pulau

Wah! Teruja saya bila dapat e-mel panggilan pulau temuduga dari syarikat tempat Masviona & Prebetsabu kerja. Hopetech Sdn Bhd yang terletak di Jalan Syed Putra, Kuala Lumpur.

E-mel dari Eksekutif Kanan Sumber Manusia Hopetech


Saya sangat berharap untuk dapat bekerja di situ. Sudah hampir tiga tahun saya tinggalkan dunia pengaturcaraan dan kini saya akan harus menggilap kembali otak ini untuk pengaturcaraan. Cuma yang membezakan kerja saya dahulu ialah bahasa pengaturcaraannya.

Dahulu saya pernah bekerja di sebuah syarikat IT yang terletak berhampiran dengan pejabat lama Hopetech iaitu di Bandar Tasik Selatan. Membangunkan sistem maklumat menggunakan Java.

Di Hopetech, mereka menggunakan Visual Basic dalam pembangunan sistem mereka. Jadi, saya harus belajar bahasa baharu. 

Namun, ia masih lagi kekal dari segi teori iaitu pengaturcaraan berorientasikan objek atau lebih tepat lagi Object-Oriented Programming (OOP).

GUI Visual Basic 6

Semoga Allah mempermudahkan segala urusan saya kali ini. Rasa gementar pula untuk mengadap penemuduga nanti. Boleh dikatakan hampir dua tahun saya tidak ditemuduga oleh sesiapa secara formal. Agak-agaknya, soalan yang macam mana mereka akan tanya saya nanti?

Apa pun saya kena ulangkaji semula tentang OOP ni dan menyiapkan segala maklumat dan dokumen yang diperlukan oleh mereka nanti. Insya'Allah, esok saya akan cetak salinan sijil dan juga maklumat peribadi untuk dibentangkan kepada mereka pada hari Rabu ini.

No comments:

The Popular Entry