HECTIC TAPI SERONOK

Okay, mood hanimun sudah tamat! Sekarang masa untuk bekerja dengan lebih keras. Dari Melaka tadi, saya ke KL cadangnya untuk lihat Mercedes Benz E200K & Toyota Alphard, malangnya used car tersebut hanya buka sehingga jam 4.00 petang.

Memandangkan saya sudah berjanji dengan Pakngah saya untuk singgah di rumah beliau, tepaksa juga saya redah traffic yang agak sesak sekitar Kg. Pandan untuk sampai ke Ampang.

Selepas tu, Pakngah ajak saya dinner dengan mereka sekeluarga di sebuah restoran steamboat berhampiran Balai Polis Ampang Jaya. Harga RM22.00 untuk seorang. Makanlah semahu mungkin. Jika ada wastage, ia akan ditimbang. Setiap 100g akan dikenakan bayaran sebanyak RM10.00 sahaja. Sesiapa yang kaki lahap, memang seronok mentekedarah kat situ.

Lepas tu around 10.15 malam, terus saya gerak dari Ampang menuju ke Kemaman. Sepanjang jalan ke Terengganu, kenderaan tak banyak. Tetapi kenderaan berpusu-pusu menuju ke arah KL. Habis cuti sekolah, ramai yang nak balik ke ibukota untuk kembali bertugas.

Lebih kurang jam 1.00 pagi, saya telah selamat sampai di rumah dengan izin Allah. Lega hati ini bila lihat katil sendiri yang empuk lagi selesa. Perut pulak tiba-tiba memulas mintak membuang. Apa lagi, ke jamban la jawabnya. After siap tulis entry ni, saya nak beransur untuk bermimpi. Esok masih banyak kerja yang perlu diselesaikan.

To my wife, I miss u a lot! Haha.. Jiwang kejap. Tata!

No comments:

The Popular Entry