Suka Melawan?

Terkadang aku pelik bila orang kata aku suka melawan. Baiklah, aku terima je kalau dah orang nak kata gitu.. Fine for me. Cuma satu je aku nak tanya.. Melawan yang macam mana tu?


Cerita ni baru timbul sebab ayah aku bagitahu yang aku tak dapat kerja dengan satu syarikat ni sebab masa aku kerja dengan anak syarikat kepada syarikat tu dulu, aku kuat melawan. Masa bila aku melawan? Prestasi kerja pun kurang katanya. Ex-boss aku pun cakap aku malas buat kerja.

Overtime sampai pukul 9-10 malam tu bukan aku buat kerja ke? Kalau nak siapkan kerja orang lain tu, takde pasal aku nak pergi buat kerja dorang yang lagi pemalas dari aku. Padahal dalam syarikat tu pun, ramai je yang tak buat kerja. Kerja yang dorang selalu buat, Facebook dan Mudah.my. Kerja apakebenda tu namanya? Bukan syarikat ICT pun..

Kadangkala aku terfikir betapa busuknya perut sesetengah manusia ni.. Kan? Aku tak pernah kacau pun hidup dorang, apetah lagi nak tutup periuk nasik dorang.. Tapi bila sampai kat aku, disabotajnya aku. Mengadu macam orang bodoh dekat boss. Aku ni pulak bukan jenis cium bontot boss untuk lompat naik sesenang macam dorang tu.

Entahla.. Mungkin sebab tu aku masih duduk ditakuk yang lama kot. Sebab aku tak pandai nak kipas bontot boss. Eh, melalut dah aku ni sampai kipas-kipas bontot. Hahaha..

Anyway, kepada mereka yang telah mengkhianati aku tu.. Terima kasih aku ucapkan. Semoga Allah membalas kebaikkan korang semua. :) Aku redha dan terima setiap apa yang berlaku dengan hati yang terbuka dan tenang, insya Allah.. Hanya di blog ini je aku mampu luahkan apa yang terbuku dalam hati aku ni.

No comments:

The Popular Entry