Handset Dan Kemalangan

Apa kaitan handset dengan kemalangan? Cerita dia macam ni...


Tadi waktu aku kat Hospital Besar Dungun hantar anak sepupu aku yang telinga dia dimasuki kutu khinzir, ada dua orang mamat yang dikejarkan ke hospital dengan van Jabatan Pertahanan Awam akibat mengalami kecederaan yang sangat serius setelah terlibat dalam kemalangan.


Sorang patah kaki, yang sorang lagi pecah muka. Ngeri gak nengok.. Seriau bulu roma dan serik tobat nak bawak kereta laju laju buat seketika. Selang beberapa minit kemudian, muncul sekumpulan mat remp masuk ke perkarangan hospital. Semua galas beg kat belakang.. Ye la, mana ada orang galas beg kat atas kepala kan?

Okey, maka bermula kisah kaitan handset dengan kemalangan tadi. Ada ke patut bebudak tu buat kecoh kat perkarangan hospital tu. Bising bising tanya dengan brader brader JPA tu ada nampak tak handset member dia sebab nak call family mangsa takde nombor. Punyalah keji manusia ni bila berlaku kemalangan macam tu, handset mangsa pon nak disaukiu. Bingai betul orang yang buat kerja macam tu...

Tak kesian ke kat mangsa. Dah la ditimpa malang.. Disaukiu pulak handset mangsa. Bak kata pepatah orang veteran, "Sudah jatuh ditimpa tangga". Orang yg mengsaukiu tu tak ada rasa bersalah ker? Mudah-mudahan Allah Ta'ala berikan pengsaukiu tu petunjuk agar dia bertaubat. Memang pesen macam tu ker? Kalau berlaku kemalangan, handset kena saukiu? Ada tak sesiapa yang pernah alami? Story sikit kat sini...

Nota kaki bangku : Sorry kalau cerita aku ni berbelit-belit.. Aku tengah nervous ni. Sistem saraf aku tak boleh berfungsi dgn baik dah. Kahkahkah...

No comments:

The Popular Entry