RAMBUT OH RAMBUT

Akhirnya setelah hampir 2 bulan aku memasang niat untuk menggunting rambut aku akhirnya tercapai! Bukan kerana aku malas, tapi keadaan tak mengizinkan..

Memandangkan hari ni Rizal ajak aku pegi gunting rambut kat bandar tadi, aku terus mengiyakan saje pelawaan tu pasal aku memang dah lama nak gunting rambut yang tadi dah rupa macam pondan.. Walaubagaimanapun, aku tak gunting rambut sekali dengan Rizal.

Rizal gunting rambut dia kat saloon, aku pulak gunting rambut kat barber shop. Aku prefer barber daripada pekerja saloon pasal jantina. Bukan muhrim, mana boleh main sentuh-sentuh sesuka hati je. Tak boleh dibuat main hukum Allah Taala ni kan.. Jadi, lebih baik aku gunting kat barber je.

Selesai aku gunting rambut, aku pegi basuh kereta kat Ain Car Wash. Mak aku mintak tolong aku hantarkan kereta dia pegi car saloon since kereta dah berdebu semacam. Selesai je basuh kereta, aku terus gerak nak pegi jemput Rizal di Hairy Jungle Saloon.

Sampai kat kawasan Yellow Town, Kemaman.. terus call Rizal. Tak siap lagi dia gunting rambut! Hahaha.. Terpaksa aku tunggu kat Restoran Limbong dengan mengorder nescafe kurang ais satu.

Balik je office, ramai yang tegur rambut aku. Nampak ketara sangat ke aku gunting rambut? Atau pun aku nampak makin handsome? Hahaha... perasan! Itu je la kot aku nak bercerita pasal rambut.. Tak reti buat karangan yang best ni. Al-maklumlah.. Bukan orang berpelajaran tinggi. =P

Nota penulis : Kalau bosan baca, sila jangan baca. ;)

No comments:

The Popular Entry