RINGGIT MALAYSIA VS. US DOLLAR

Ramai yang beranggapan kadar tukaran Ringgit Malaysia dengan US Dollar lebih tinggi daripada sebelum ini adalah berikutan ekonomi Malaysia sedang membangun.

Sebenarnya, ekonomi Malaysia tak membangun pun. Nilai US Dollar sebenarnya yang sedang susut. Jika dibandingkan dengan kadar tukaran mata wang China dengan US Dollar, China jauh mengatasi kita. Kita masih ditakuk lama.

Tak tahu bila negara kita ni mampu untuk bersaing dengan Brunei dan Singapura. Dengan Thailand dan Indonesia pun kita sama level. Itu pun sebab negara mereka sering dilanda kemelut dan juga bencana alam.. Mintak dijauhkan negara kita dari ditimpa perkara-perkara buruk seperti yang berlaku di negara jiran kita iaitu Indonesia dan Thailand.

Kalau nak tahu dengan lebih lanjut mengenai perang mata wang, sila layari link di bawah:-

Kasihan Perdana Menteri kita kerana terpaksa bertungkus lumus menyelamatkan ekonomi negara dari manusia yang kurang berakal. Siapa? Korang fikirlah sendiri...

Nota penulis : Aku tersenyum seorang diri selepas mendengar kata-kata seorang sahabat tentang maksud NKRA. Katanya, "Najib Kerja, Rosmah Arah". Wallahua'lam...

No comments:

The Popular Entry